2017.10.17. kedd
névnap: Hedvig
Egészség

A szőlőmag-olaj és a tojás

2014. augusztus 20. 08:58
A hidegsajtolással létrehozott szőlőmag-olaj alapvető szerepet játszik a korszerű egészséges táplálkozásban, így az egészség megőrzésében és javításában.

A hidegsajtolással kinyert szőlőmag-olaj gazdag bioaktív, antioxidáns anyagokban, bioflavonokban, telítetlen zsírsavakban, linolsavban (az F vitamin egyik alkotója) klorofillban, könnyen emészthető és koleszterinmentes.



Magas az E vitamin tartalma (8-10 mg/100g, ami más olajféléknél magasabb). Az antioxidáns (szabadgyökmegkötő) hatása 18,4-szer jobb, mint a C vitaminnak, és 50-szer nagyobb, mint az E vitaminnak.
Tulajdonságok, jellemzők, hatások:

Megvédi az érrendszert a meszesedéstől, erősíti a vérereket és a hajszálerek falait, ezáltal is csökkentve a trombózisveszélyt. Hatékonyan befolyásolja a vér koleszterin tartalmát, növeli a "jó" HDL és csökkenti a "rossz" LDL szintet, megelőzve a szívbetegségek kialakulását és a szívinfarktus előfordulási esélyét.

Javítja a látást, megelőzheti a szürke hályog kialakulását. Markánsan antioxidáns hatású, védi a sejtek genetikai anyagát a káros hatások ellen, így gátolva meg a rák kialakulásának lehetőségét. A férfiaknál a prosztatára és az impotenciára lehet jó hatású, míg a nőknél a változókor kellemetlen tüneteit enyhítheti. Agyérelmeszesedésben szenvedők emlékezetét javíthatja. Gyulladásgátló hatású, erősíti a szervezetet a stressz ellen. Az öregedési folyamatokat lassítja.

Hatékony kozmetikai szer: a bőr simaságát, rugalmasságát biztosítja, megelőzi korai öregedését, képes a kollagén szöveteket regenerálni, növekedésüket stimulálni, a petyhüdt bőr állapotát javítani. A bőrbe könnyen és gyorsan felszívódik, különösen alkalmas száraz, érett bőr ápolására.
Számos előnyös élettani tulajdonsága miatt valamennyi növényi olajfélénél értékesebbnek tartják.

Külsőleg-belsőleg egyaránt alkalmazható.
Belsőleg fogyasztva az ajánlott napi fogyasztás, egy teás vagy egy evőkanállal, de akár hidegkonyhai ételek készítéséhez és főzéshez is alkalmazható!
Külsőleg alkalmazva heti 1-2 alkalommal arcra - dekoltázsra használjuk, majd 20 perc múlva mossuk le. A szőlőmag-olajos masszázzsal rendkívüli eredmények érhetők el. A hajtöveken alkalmazva regenerálja a hajhagymákat.

Tartósítószert nem tartalmaz!
Táplálkozás élettanilag értékes tulajdonságait a Budapesti Központi Élelmiszer-tudományi Kutatóintézetben végzett vizsgálatok is igazolják.

A tojás

A hétköznapi tojást brit kutatók szerint szuperételnek kellene kikiáltanunk, mivel nagyon jó hatással van egészségünkre és még az elhízás leküzdésében is segít.
Táplálkozástudósok szerint a tojás a táplálékban egyik leggazdagabb élelmiszer és azt ajánlják, hogy az optimális hatás eléréséhez legalább napi egyet fogyasszunk el belőle.

A Nutrition and Food Science (Táplálkozás és Élelmiszertudomány) című folyóiratban megjelent tanulmányban a kutatók hangsúlyozzák: a tojás fontos szerepet játszhat az egészségmegőrzésben, valamint a fogyásban és a testsúly megtartásában is.
Dr. Carrie Ruxton, a tanulmány vezetőszerzője 71 korábbi vizsgálat adatait elemezte munkatársaival. A kutatások a tojás tápanyagtartalmát, valamint az étrendben betöltött szerepét vizsgálták.

Kiderült, hogy miközben kalóriában szegény, igen gazdag fehérjében és tele van olyan, az egészség szempontjából fontos alapvető tápanyagokkal, mint a D és B12 vitamin, a szelén és a kolin.
Gazdag az antioxidánsokban. A vizsgálat azt is megerősítette, hogy a fehérjét tartalmazó élelmiszerek között a tojás tartalmazza a gyermekek, serdülők és fiatal felnőttek számára a növekedéshez és fejlődéshez nélkülözhetetlen aminosavak leggazdagabb keverékét. Emellett a tojásban található antioxidánsok magas szintje gátolja a szem korral járó sárgafolt-elfajulását (makuladegeneráció), amely a vakság vezető oka a fejlett országokban.

"A tojás egészségre gyakorolt kedvező hatásai olyan sokrétűek, hogy talán nem túlzás szuperételnek nevezni azt" - nyilatkozta a sajtónak a független dietetikusként dolgozó Ruxton. "A tojás nemcsak kalóriában szegény, de tele van olyan tápanyagokkal is, amelyek nagyon fontosak az egészséges élet szempontjából. Ideális élelmiszer az élet valamennyi szakaszában, ráadásul könnyű elkészíteni és finom is."

Bővelkedik D-vitaminban. A kutatás szerint a tojásfogyasztásból a legtöbbet a gyermekek, a tizenévesek és az idősebbek, továbbá a sok húst fogyasztók és a tejet nem ivók profitálhatnak. A tanulmány egyik kulcsfontosságú felfedezése, hogy a tojás nagyon fontos D-vitamin forrás, és fogyasztása jelentősen növelheti a napi bevitelt. Egy tojás a napi ajánlott bevitel több mint 20 százalékát biztosítja, kettővel pedig szükségletünk közel felét fedezhetjük.

Az alacsony D vitamin szintet számos betegséggel összefüggésbe hozzák: többek között a csontritkulással, a daganatokkal, a szívbetegséggel, a szklerózis multiplexszel, valamint egyes immunbetegségekkel, sőt a mentális problémákkal is.

I.Sz.
További Egészség hírek