Kevesebb edzés, nagyobb fogyás

2018. április 16. 16:37

Ahhoz, hogy valaki zsírt égessen, 2 dolog fontos, olyan intenzív aerob edzés (pl. szobabicikli, futógépen séta magas emelkedőn) aminél 130-at ver a szív, és minimum 40 percig tart. Emellett fontos, hogy az illető figyeljen oda az étkezésére is, és válasszon alacsony szénhidráttartalmú menüt.

Régebben sokáig tartotta magát az az elmélet, miszerint minél többet mozgunk, annál egészségesebbek és szálkásabbak leszünk. Jó hír azonban a lustáknak, hogy nem kell annyit fáradni: sokkal jobb eredményt érünk el, ha egy héten csupán négy nap megyünk el sportolni.

Egy héten minimum három, maximum öt alkalommal érdemes és szabad edzeni. Azért kell a minimum 3, mert az izom csak rendszeres (folyamatos) edzésmunkára reagál, formásodik, így anélkül a várt eredmény elmarad.

A felső határt pedig azért ajánlott betartani, mert muszáj pihenőidőt biztosítani az izomnak, hogy ne legyen túledzés, amitől – többek között – elmarad a kívánt fejlődés.

Amennyiben ön csak most kezd neki a zsírégetésnek, a személyi edző a következőt tanácsolja:

Sétáljon 5 percig nagy intenzitással kb. 8%-os emelkedőn  a futógépen, azt kövesse 1 órás súlyzós edzés, amelynek ki kell terjednie minden izomcsoport megmozgatására egy összetett és egy izolációs gyakorlat használatával (pl. comb edzésnél összetett a kitörés gyakorlat, az izolációs a lábnyújtó gép). Ezután pedig következzen 40 perc aerob edzés!”

Az izmokat csak akkor lehet túledzeni, ha a sportoló nem figyel azok regenerálódási idejére. Osztott izomcsoportú edzésnél – amikor egy nap csak 1, maximum 2 izomcsoportot edzünk –, a testen lévő nagy izomcsoportok (mint például a hát, mell, váll, comb) 48 óra alatt regenerálódnak, míg a kis izomcsoportok (például a bicepsz, vagy a tricepsz) 72 óra alatt.

A legkevesebb időt a hasizom és a vádli veszi igénybe, mivel azokat úgynevezett vörös izomszövet alkotja, így csupán 24 óra szükséges a regenerálódásukhoz.

Tehát amennyiben ezt betartjuk, akkor a túledzés elkerülhető, így az alakformálás is hatékonyabbá válik.

Forrás: Divány.hu.